Konsument: Miele otrevliga efter det att ugnslucka exploderade
Tidigare denna månad exploderade luckan i en ugn från tillverkaren Miele. Ett 3-årigt barn skadades och började blöda. När konsumenten kontaktade Miele blev denne otrevligt bemött och dumförklarad. Detta enligt en anmälan i dagarna.
”Vi har en ugn från Miele och för två veckor sedan exploderade ugnsluckan när vår 3-årige son befann sig nedanför på golvet. Han fick glas över hela sig och splitter i sina händer som rev upp hans handflator och det började blöda. Vi kontaktade Miele på måndagen och blev väldigt otrevligt bemötta och fick information om att detta inte går på någon garanti. Jag har därefter ringt och ringt, blivit lovad att bli uppringd men ingen har ringt. Till slut har vi fått kontakt med en kvinna på Miele som erbjöd att de som goodwill kunde stå för häften av kostnaden på ugnsluckan men vi fick själva stå för reparationen. Får det vara såhär?? Jag blir chockad över att ett så stort företag lägger ifrån sig allt ansvar trots att ett litet barn kommit till skada. Enligt Miele kan inte en ugnslucka explodera. Konstigt då vår just gjort det”, skriver konsumenten i en anmäla till Konsumentverket.
”Vi har både ringt och mailat, flera gånger utan något gensvar. Vi har blivit dumförklarade när vi förklarat att vår ugnslucka har exploderat för enligt Miele kan inte deras luckor explodera. Att vår just gjort det tar de ingen hänsyn till. Inte heller att vår treåriga son kom till skada. Jag är så besviken på Miele och deras sätt att behandla kunder.”