Stark tillväxt blev starkare med TV
I veckan som gick slog lågprisvaruhuset Gekås i Ullared nytt rekord. Årets försäljning passerade fyra miljarder kronor. Bolagets vd Boris Lennerhov är dock inte nöjd. Målet för 2011 är 4,2 miljarder kronor.
 
Sedan TV-serien om Gekås började sändas har tillväxten legat på 15 procent. Därför drar Gekås i handbromsen när årets julhandel är över, rapporterar Dagens Handel.
 
– Tillväxten de senaste åren har varit extrem och därför har vi inte hunnit färdigställa de projekt som är under uppbyggnad. Nästa år drar vi ner på tillväxttakten och fokuserar på investeringarna. 2012 blir tillväxten 3–5 procent och då får vi tid att färdigställa det mesta, säger Boris Lennerhov till Dagens Handel.
 
För framtida behov ska nu Gekås byggas ut från dagens 25 000 kvadratmeter till cirka 35 000 kvadratmeter.
 
/FoodMonitor