Butikskampanj mot mobbning
Procordia satsar på stöd till antimobbningsorganisationen Friends i sin nya, massiva butikskampanj. Genom att köpa av ett antal av bolagets kända varumärken belönas man som konsument med en specifikt framtagen Friends-mössa, som i sin tur automatiskt ger organisationen Friends tre kronor per styck.
– Våra produkter och varumärken finns i skolan och i de flesta barnfamiljers hem och därför känns det mycket naturligt för oss att stödja det arbete mot mobbning som Friends står för, säger Mikael Aru, Procordias VD, i en kommentar.
Det är de etablerade varumärkena BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, Den Gamle Fabrik och Paulúns som genom butikskampanjen ska generera pengar åt Friends. Som konsument kan man också genom ett särskilt sms-nummer välja att donera ytterligare medel till organisationen. Kampanjen, som kallas ”Sann vän”, startar i butik vecka 37 och pågår till vecka 44, meddelar Procordia
– Vi är glada att Procordia stödjer en så viktig fråga som barns trygghet. Varje dag blir tusentals barn utsatta för kränkningar och utanförskap. Tack vare kampanjen ”Sann vän” kommer Friends att kunna engagera ännu fler skolor och idrottsföreningar i kampen mot mobbning, säger Andreas Drufva, marknadschef på Friends.
/Mats Holmström