Konsument:
DN använder KO:s debattartikel om abonnemangsfällor
– till abonnemangsfälla
Nyligen skrev konsumentombudsmannen, KO, Cecilia Tisell en debattartikel på Dagens Nyheter om att många konsumenter luras in i abonnemangsfällor. Nu har en konsument anmält till Konsumentverket att den debattartikeln används av tidningen till just en abonnemangsfälla.
”Konsumentombudsmannen Cecilia Tignell skriver en debattartikel som publiceras i Dagens Nyheter. Rubriken är Abonnemangsfällor ett stort och växande problem. Denna text använder sedan Dagens Nyheter för att på nätet rigga just en abonnemangsfälla. Det kan inte anses vara en lämplig säljmetod, alternativ är det inte ett lämpligt forum för KO att kommunicera det budskapet i. Jag blir också nyfiken på om det ingick i överenskommelsen med DN inför debattartikelns publicering att de skulle användas på det här sättet?”, skriver konsumenten i sin anmälan.
LÄS OCKSÅ: DN Debatt. ”Abonnemangsfällor ett stort och växande problem”
Konsumentverket kritiserade förra månaden Dagens Nyheter för deras marknadsföring av abonnemang.
LÄS OCKSÅ: Konsumentverket kritiserar AB Dagens Nyheter för ”prova en månad gratis”
Dagens Press har tidigare berättat om Dagens Nyheter och ägaren Bonniers ljusskygga verksamhet.
LÄS OCKSÅ: Giriga Bonnier
LÄS OCKSÅ: Fula Bonnier fortsätter plåga konsumenter som vill säga upp sin prenumeration
/FoodMonitor