re21
7-Eleven varumärkesskyddar Foodvenience
Butikskedjan 7-Eleven meddelar att man nu varumärkesskyddat ordet Foodvenience. Kedjan tror att begreppet kommer att få allt större betydelse framöver.
– Konkurrensen hårdnar och fler och fler sneglar på vad vi gör, Foodvenience; snabb mat för människor i farten. Vi ser det hända både i citylägen där premiumaktörer nischar sig mot snabb mat och längs väg där maten blir mer betydelsefull än drivmedel, säger Amanda Mompalao de Piro, Marknadschef på 7-Eleven, enligt ett pressmeddelande.
– För att lyckas på marknaden måste vi vara snabba att haka på trender och vi tar influenser från hela världen. Vi erbjuder våra kunder tid och säljer produkter och färsk mat som både är god och ser god ut, i kombination med ett anpassat sortiment av viktiga varor som våra kunder efterfrågar. Beroende på butikens läge kan även sortimentet anpassas.
/FoodMonitor
Foto: 7-Eleven.