iDSC 0047
Konsument: ICA-Banken en ”surrealistisk återvändsgränd”
En konsument som är kund i ICA-Banken, en bank som ägs av butikskedjan ICA, vill säga upp relationen. Men det har enligt konsumenten visat sig vara lättare sagt än gjort.
”Jag har varit kund hos ICA-Banken en tid och vill nu avsluta relationen. Ett problem är att jag inte vet riktigt vad jag är skyldig. De har villkor som innebär att jag betalar avgift för att vara kund och vad som är upparbetat framgår inte. Jag har inga krediter kvar, men det finns konstiga avgifter på några kronor som rullar hela tiden. Allt jag vill veta är hur mycket jag ska slutbetala för att avsluta relationen. ICA-Banken vill inte hjälpa mig med det utan hänvisar till att jag ska reglera det som är kvar, de förvägrar mig alltså att hjälpa till med det, och återkomma för att sedan avsluta kontona. En surrealistisk återvändsgränd”, skriver konsumenten i en anmälan till Konsumentverket.
FoodMonitor söker ICA för en kommentar.
/FoodMonitor

t20