butikfasad_pagenbutiken430
Pressmeddelande:
Pågen öppnar eget i Malmö
Pågen öppnar i dag en egen butik i anslutning till bageriet i Malmö. Tanken är att visa hur bröd bakas och att få konsumenter att medverka i produktutvecklingen på ett nyskapande sätt. Butiken har öppet sex dagar i veckan och säljer förutom Pågens bröd också färdiga mackor, kaffe och olika drycker
- Det här blir en viktig del av vår produktutveckling. Butiken ger oss en ny möjlighet att prata direkt med konsumenterna och det är väldigtviktigt inte minst när det gäller produktutveckling. Vi vill visa vår passion för bröd och har haft den här idén länge, men det är först nu vi vågat ta steget, säger Daniel Gejde, tillförordnad marknadschef hos Pågen.

I butiken säljs Pågens bröd i lösvikt och i påse. Det finns dessutom färdiga mackor och kaffe, dryck med mera. Butiken har också ett antal sittplatser för den som vill fika på plats.

Men det är inte bara en butik - i direkt anslutning finns också ett mindre provbageri där bröd bakas på samma sätt som i det stora bageriet. Dessutom finns två konferenslokaler med kapacitet upp till 30 personer. Tanken är att erbjuda utbildningar och inspiration kring bröd och bakning för både barn och vuxna.

- Våra hygienkrav gör att vi inte kan ta in studiebesök i det vanliga bageriet. Med vårt nya butiksbageri hoppas vi locka skolklasser, föreningar, företag och andra som vill komma och se hur vi gör när vi bakar bröd. Många lär bli förvånade när de ser att vi bakar precis som hemma, fast i mycket större skala, säger Daniel Gejde.