havrefras-flingpaket-ny-designNydesignad havreklassiker
Quaker Havrefras lanserades i Norden redan 1961 och har blivit ett välkänt varumärke bland konsumenterna på den nordiska marknaden. För att ytterligare öka varumärkeskännedomen meddelar Quaker Oats Scandinavia att man nu uppgraderar Havrefras varumärke, IT-strategi, design och verbala identitet.
Det första resultatet av designarbetet är lanseringen av ny, renodlad förpackningsdesign för Havrefras, som finns i butik sedan september. Även Havrefras webbsida www.havrefras.com har fått ett ansiktslyft, ett arbete som påbörjades redan under 2010. Havre- och spannmålsprodukter av hög kvalitet är Havrefras signum sedan starten 1961, och nyckelord i designarbetet har varit smak, hälsa och glädje och fundamentet ”Mer smak på livet”, meddelar bolaget i ett pressmeddelande.
Nyligen blev Havrefras utsedd till bästa nyckelhålsmärkta frukostflingan i ett stort flingtest i Laga Lätt, där Havrefras enligt tidningen sticker ut som den ”gamla godingen som skåpar ut alla andra” och vinner som både den nyttigaste och godaste flingan.
  
– Havrefras är en bra bas för en hälsosam, aktiv och glad livsstil, något vi brinner starkt för och hoppas kunna kommunicera ännu starkare med vår uppgraderade identitet, kommenterar Nina Cohn, Commercial Manager, Quaker Oats Scandinavia.
– Det är väldigt roligt att se att klassiker som Havrefras står sig i längden, den sticker ut i både smak och innehåll i flertalet flingtester.
  
Quaker Havre Fras är Sveriges mest sålda nyckelhålsmärkta frukostflinga och innehåller 76 procent fullkornshavre. Havre har bl.a. en bevisad kolesterolsänkande effekt eftersom den innehåller de vattenlösliga fibrerna, betaglukaner.
/FoodMonitor

t20