aarlaosmjolk
Mjölk med OS-motiv
Arla meddelar att man i dagarna lanserar mjölkförpackningar med idrottstema, ett första steg i det samarbete bolaget i höstas inledde med Sveriges Olympiska Kommitté (SOK) för att lyfta mjölken som en naturlig del i ett aktivt liv och en hälsosam livsstil. Under fem månader kommer de klassiska ränderna på mjölkförpackningarna bytas ut mot specialdesignade idrottsmotiv.
  
Motiven är tänkta att påminna om OS-ögonblick som väcker känslor och minnen till liv, enligt Arla.
  
– SOK har under en lång tid rekommenderat mjölk vid återhämtning efter träning, och kopplingen som naturens egen sportdryck är något vi tydligt vill lyfta fram under OS-året 2012. Detta gör vi bland annat via förpackningarna.
 
– En viktig del i samarbetet är att vi som partner i SOK:s Drömprojekt bidrar till att inspirera en ny generation svenska OS-hjältar, säger Niklas Larsson varumärkesansvarig för mjölk på Arla Foods.
 
Projektet ska stötta återväxten inom de Olympiska idrotterna och syftar till att väcka den olympiska drömmen hos barn och ungdomar. Ett exempel är Olympic Days som SOK arrangerar runt om i Sverige tillsammans med lokala idrottsföreningar. På Olympic Day får barn och ungdomar möjlighet att prova på olika idrotter i en olympisk inramning. OS-idrottare finns på plats och bidrar med inspiration och kunskap och Arla finns på plats med produkter och information om mjölk som naturens egen sportdryck.
 
/FoodMonitor