Scan ändrar marknadsföring av kött
Som FoodMonitor berättat om tidigare så påstod köttbolaget Scan på sin sajt att deras köttrulle innehåller 109 procent kött. Nu ändrar bolaget sin marknadsföring.
”I innehållsförteckningen skriver vi att vi använt 109 gram kött till 100 gram färdig produkt vilket är helt korrekt. Tyvärr har någon knappat in 109 procent kötthalt, borde stå kött, på scan.se”, skriver Sara Hoff, kommunikationsdirektör på Scan, i ett mejl till FoodMonitor.
”Vår webbansvarig har tagit bort det nu men ändringen syns inte förrän i morgon. Vi tittar över liknande produkter också.”
/FoodMonitor
Om FoodMonitor
FoodMonitor startade i oktober 2007 och är en nättidning huvudsakligen för livsmedelsbranschen.
FoodMonitor görs av frilansjournalister. Tidningen är helt webbaserad och ska belysa sin bransch från flera infallsvinklar, i form av löpande nyheter, pressreleaser, reportage, profiler, och krönikor. Det ska finnas något för alla att ta del av, såväl branschmänniskor som allmänt intresserade.
© Copyright 2018.
Allt egenproducerat material på FoodMonitor är skyddat av lagen om upphovsrätt. Mångfaldigande, kopiering, överlåtelse, försäljning, överföring, eller varje annan form av utnyttjande av materialet, är inte tillåtet utan skriftligt tillstånd.
Kontakta oss
Håkan Frisell, fil dr, ansvarig utgivare tel: 070/7749333