frooshBetter than botox?
Smoothieföretaget Froosh meddelar att man under september kommer att lansera nya etiketter med helt nya budskap som en del av ett nytt kommunikationskoncept. Snart kommer konsumenterna att mötas av djärva budskap som ”better than botox” och ”new improved you”.
 
– Vår etikett är kanske vår effektivaste kommunikationskanal. Vi vill ta tillvara på möjligheten och kommer att lansera nya texter på etiketterna kontinuerligt säger Jimmy Ramstedt, Country Manager på Froosh.
 
Froosh produkter fick en ny identitet under 2010 med färgstarka etiketter och texter som ”in fruit we trust” och ”no bad stuff. Zilch, zero, nada”. Nu tar företaget nästa steg och lanserar fem nya etiketter med djärvare budskap.
 
– Det är viktigt för oss att vara seriösa och tydliga i innehållsförteckningen  men budskapen  på framsidan av etiketterna  ska vara humoristiska, utmana och sticka  ut, samtidigt som de kommunicerar vad vi står för.  Vi kallar dem våra ”manifest”, säger Jimmy Ramstedt.
 
Froosh smoothies finns bland annat att köpa i dagligvaruhandeln, på Pressbyrån och 7-eleven, bensinstationer, gym, sporthallar och caféer.
 
/FoodMonitor