tatillbakasmakenSmak i fokus för KRAV
– För att nå nya målgrupper och förenkla vår kommunikation har vi under den senaste tiden valt att mer aktivt koppla KRAV-märket till smak och kvalité, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV, angående att organisationen fortsätter med kampanjen ”Ta tillbaka smaken!” under hösten.
 
Enligt KRAVs senaste Sifo-undersökning är det tydligt att den goda smaken är en stor anledning att köpa och rekommendera KRAV. Konsumenterna tycker också att det är viktigt att KRAV-märket baseras på expertkunskap och att KRAV-odling bidrar till ökad biologisk mångfald.
 
Det är viktigt att inte bara berätta vilken miljöinsats konsumenter gör när de köper KRAV, men också om den höga matkvalité ett KRAV-märke innebär, säger Katarina Wolf.
 
Kampanjen äger rum fyra veckor under hösten och syns med banners på ett stort antal webbplatser och annonser i livsstilsmagasin, meddelar KRAV i ett pressmeddelande.
 
/FoodMonitor

t20