Portfolio (tillfälligt öppen för alla besökare)
Konsumenter: Uber Eats kompenserar inte för felaktiga leveranser av mat – om man fått ersättning i annat ärende
Enligt anmälningar den senaste tiden till Konsumentverket så tycks inte matleveransbolaget Uber Eats ersätta konsumenter för felaktiga leveranser om konsumenter i något helt annat tidigare ärende fått ersättning från bolaget. I två av anmälningarna handlar det om mat från hamburgerjätten McDonald´s.
Så här står det i tre anmälningar nyligen:
”Vid flertalet gånger vi beställt mat genom företaget uber eats har det levererats fel mat. Det hände även den 8/8. Vi anmälde detta och företag vill inte kompensera på något vis. De skriver också att de inte vill kompensera oss för att vi fått fel mat innan och att de har kompenserat oss då”
“Jag beställde dessert på McDonalds igår kväll till sällskapet. När leveransen kom var det hamburgare i påsen med mitt namn på och med ett kvitto med mitt namn på men fel produkter på kvittot. Tog bild på maten och kvittot och skickade till Uber Eats eftersom desserten inte kom med och vi alla hade precis ätit. Det var mat som ingen åt och slängdes på grund av missen. Jag får då svar av Uber Eats via Mail att jag redan tidigare fått återbetalning för felaktig order historiskt och att de inte kommer återbetala denna beställning på grund av det”
"Beställde mat från McDonald´s via uber eats den 7/6. Får hemlevererat någon annans beställning. Upptäcker detta när kuriren redan åkt. Ringer då McDonald´s som beklagar men säger att jag får ta upp detta med uber eats. … Får sedan ett svar (av uber eats /red) att jag inte har rätt till återbetalning då jag tidigare har haft ett ärende med uber eats där jag inte fick det jag beställde och då fick en del av köpesumma återbetald. På grund av att jag alltså tidigare redan fått en återbetalning i ett annat ärende så har jag inte rätt att få det den här gången”
FoodMonitor har sökt McDonald´s.
FoodMonitor har inte lyckats nå Uber Eats.
/FoodMonitor