Portfolio (tillfälligt öppen för alla besökare)
MatHem kräver återbetalning – kund skapade flera användarkonton
En konsument har skapat flera användarkonton för att upprepade gånger använda rabatter hos matkassebolaget Mathem i Stockholm. Mathem kräver nu återbetalning. Kunden har gjort en anmälan till Konsumentverket.
”De har skickat en faktura till mig på 4 200 kronor eftersom att jag enligt dem gått emot någon av deras regler. Har skapat konto för att använda rabattkod när jag lägger matbeställning hos dem. Deras produkter är dyrare än vanligt, och utan rabattkod så hade jag inte ens använt deras tjänst. De har ingen mobilt bank id inloggning som resterade hemsidor som säljer mat på internet, och jag har använt samma namn och adress varje gång, och de har godkänt min rabattkod. … Anser att det känns som en bluff faktura och det bör undersökas mer”, skriver konsumenten i anmälan.
På Mathem är man tydliga med vad som gäller.
”Enligt våra noteringar har du registrerat flera konton hos oss. Enligt MatHems Allmänna Villkor §3.1 är det endast tillåtet att skapa ett användarkonto per privatperson. Du är därför skyldig att återbetala de rabatter du utnyttjat, men inte haft rätt till”, skriver Mathem i ett brev med återbetalningskrav till konsumenten.
/FoodMonitor