Portfolio (tillfälligt öppen för alla besökare)
Konsument: foodora vägrar återbetalning för 10 pizzor som inte levererades
En konsument betalade för 10 pizzor men budbolaget foodora levererade inte. Trots det får inte konsumenten sina pengar tillbaka. Det påstås i en anmälan i dagarna till Konsumentverket.
“Gjorde en beställning på 10 pizzor och fick inget ordernummer men de drog pengar direkt. Sedan när de skulle levereras har det inte kommit någon order till restaurangen och foodora kan inte hitta den i sitt system. Jag ber då om att få det återbetalt men i och med att inget ordernummer finns vill de inte betala tillbaks mina pengar. ... Utebliven leverans och tagit betalt av mig och vägrar betala tillbaka. Har bevis på kontoutdrag, och bekräftningskod och restaurangen jag beställde ifrån kan bekräfta att den blivit utbliven ... Vi har haft massa kontakt och de sa att jag skulle få återbetalt mina pengar inom 7 dagar men fick inte detta och nu säger de att jag inte ska få några pengar så de tog tillbaka det de sa.”
UPPDATERAD
Kommentar från foodora:
"Det ärendet är löst sedan tidigare och kunden har fått ersättning", skriver foodora i ett mejl till FoodMonitor.
/FoodMonitor