Portfolio (tillfälligt öppen för alla besökare)
Konsument anmäler Coop:s presentkort till Konsumentverket
En konsument skriver i en anmälan till Konsumentverket att denne inte fick använda alla sina tre presentkort vid bokning av en hotellvistelse. Bara ett presentkort accepterades. Coop tycks inte vilja svara på frågor från konsumenten.
“Hotellpremien marknadsförs genom Coop. Fick erbjudande om att köpa presentkort med 10 procent påslag i december från Coop. Köpte tre presentkort på olika belopp för att vara garderad den dag de skulle användas. När jag nu skulle boka hotellvistelse får jag veta av Hotellpremien att det bara går att använda ett presentkort per bokning, vilket absolut inte framgick vid köpet ej heller på presentkorten. Det innebär att jag köpt presentkort till ett värde av 825 kronor helt i onödan. Har begärt att få namntill ansvarig chef på Hotellpremien vilket jag inte fått. Har även framfört klagomål till Coops kundtjänst utan att få svar”, skriver konsumenten i anmälan.
FoodMonitor har sökt Coop.
/FoodMonitor