Anonym restaurangägare i Uppsala anmäler foodora till Konsumentverket – ”vi har förlorat halva omsättningen”
I dagarna gjorde en person som säger sig äga en restaurang i Uppsala en anmälan till Konsumentverket om att denne är missnöjd med budbolaget foodora. Den fasta avgiften ska ha ändrats till en klickavgift. Det ska finnas dolda avgifter. Och omsättningen sjunker.
”… jag äger en restaurang i Uppsala som samarbetar med foodora sedan juni 2021. Vi har kommit överens om att skriva ett kontrakt där vi ska vara premium restaurang tills 1 november. Nu har foodora ändrat deras system vilket vi har förlorat halva omsättningen. De har ändrat fasta avgiften till klick avgift som jag aldrig har sett eller aldrig har läst på deras kontrakt. De tar olika dolda avgifter men vill dra in ännu mer pengar”, skriver näringsidkaren till Konsumentverket.
”Jag har kontaktat med … som jobbar som … från Foodora. Han säger att han har ändrat systemet och lovade att vår omsättning ska ökas men det har blivit tvärtom. Efter några dagar hade jag ringt till Foodora kundtjänst och alla som jobbar där var omedvetna att de har ändrat deras system. Nu vet man inte vart man ska vända till eftersom alla anställda på Foodora säger olika saker.”
FoodMonitor söker foodora.
(Konsumentverket utreder inte anmälningar från näringsidkare /red)