Felaktiga rutiner för "biståndsknapp" i Konsum Värmlands butiker – konsumenter nekas pantpengar
En äldre dam pantade i dagarna genom att använda en pantmaskin i en av butikskedjan Konsum Värmlands butiker i Karlstad. När hon kom fram till kassan upptäcktes att hon av misstag råkat trycka på "biståndsknappen" på maskinen. Trots att hon ihärdigt bad om att få sina pengar sa kassörskan blankt nej. Har man tryckt fel så har man - det gick inte att ändra på. FoodMonitor kan konstatera att det felaktiga agerandet har pågått i flera år och är utbrett inom butikskedjan. Konsumenter kan sammantaget ha blivit av med stora belopp.
Artikeln är endast tillgänglig för våra prenumeranter. Klicka här för att prenumerera för att se hela artikeln (i 6 månader eller 12 månader). Prenumerationen förnyas inte automatiskt om du inte ber om det. Du kan betala med kort via PayPal eller med faktura.
This section of the article is only available for our subscribers. Please click here to subscribe to a subscription plan to view this part of the article.