Gemenskap är temat i Coca-Colas första svenskproducerade reklamfilm någonsin
Idag lanserar läskjätten Coca-Cola för första gången någonsin en svenskproducerad reklamfilm. Detta, enligt bolaget, för att engagera svenskarna och hylla ett Sverige som står för gemenskap.
– Med vår kampanj vill vi nå ut med budskapet att vi svenskar kanske är mer lika varandra än vad vi tror. Vi vill hylla ett Sverige som är inkluderande och där människor hittar sätt att mötas. Med lokal relevans speglar vi typiskt svenska subkulturer från 60-talet fram till idag och hur Coca-Cola varit en del av den gemenskapen, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB, enligt ett pressmeddelande.
SE REKLAMFILMEN HÄR: https://www.youtube.com/watch?v=8Be_5cakvIw
/FoodMonitor
Fakta (källa: Coca-Cola):
Reklamfilmen är en del av Coca-Colas reklamkampanj ”Allt vi delar förenar oss”.
Coca-Cola har funnits i Sverige sedan 1953.