Köpet blev dyrare när Foodora glömde dryck
Bud- och kurirbolaget Foodora AB i Stockholm glömde enligt uppgift att leverera en dryck till en konsument som beställt en måltid. När konsumenten påpekade detta blev köpet dyrare. Det framgår av en anmälan.
”Jag beställde mat och dryck där det skulle ingå fri leverans om jag hamnade över 120 kronor. När maten kom så innehöll det ingen dryck och när jag påpekade det så drog de av läsken men jag fick betala leveransavgiften istället. Köpet blev då dyrare än innan. Jag fick en voucher för fri leverans inom två veckor som kompensation”, skriver konsumenten i anmälan.
FoodMonitor har inte lyckats nå Foodora.
/FoodMonitor
Fakta:
Foodora AB.
Omsättning: 59 miljoner kronor (2017).
Resultat: minus 38 miljoner kronor.
Antal anställda: 107.
LÄS OCKSÅ: Uppgift: otillräckliga vinterdäck ger ”minimal säkerhet” på Foodora AB
LÄS OCKSÅ: Åklagare ger Foodora AB företagsbot