eDSC 0107
Konsument missnöjd med att Espresso House ”alltid väljer största storleken”
I dagarna har en konsument uttryck sitt missnöje med hur kaffekedjan Espresso House hanterar storlekar på kaffedrycker. Bolaget ger sitt svar.
”När man beställer en kaffe på plats, gäller olika kaffedrycker, får man inte frågan om vilken storlek vill man ha sin drink. Istället de väljer alltid den största storleken. Detta har hänt vid väldigt många tillfället på många olika Espresso House i Stockholm. … Jag tycker det är fel att de inte frågar och istället väljer alltid den största som så klart är den dyraste”, skriver konsumenten i en anmälan till Konsumentverket.
Espresso House tar kritiken på allvar.
”Vår ambition är att alltid fråga gästen om storlek. Vi tar detta vidare internt och ser om vi behöver se över våra rutiner”, skriver Johanna Lindroth, pr-chef på Espresso House, i ett mejl till FoodMonitor.
/FoodMonitor
Foto: FoodMonitor.