American Express ger annonsmiljoner till utsatt krogbransch
CORONA Betalkortsjätten American Express meddelar att man skänker hela sitt annonsutrymme under två veckors tid till den svenska krogbranschen. Det ger enligt bolaget restauranger, caféer, och barer, en möjlighet att nå en större publik. Därigenom ser man en chans att rädda en bransch som nu är i nöd. Backa krogen! kallar man initiativet.
– Vi vill göra det vi kan för att hjälpa till i denna svåra stund. Därför känns det helt rätt att stötta den svenska krogbranschen som just nu kämpar för sin överlevnad. Marginalerna är små i vanliga fall, vilket gör att uteblivna gäster drabbar branschen mycket hårt. Backa krogen! är inte lösningen på allt, men förhoppningsvis blir det i alla fall en hjälpande hand när den behövs som mest, säger Fredrik Sauter, nordisk vd för American Express, enligt ett pressmeddelande.
”Med start idag kan krögare och bar- och caféägare anmäla sig till en unik annonsplattform som ger dem direkt tillgång till en ny och större publik. Det enda som krävs av krögarna är en kortare film där de själva berättar om sin restaurang och hur den som så önskar kan ge sitt stöd. Det kostar ingenting att delta i kampanjen och restauranger, caféer, och barer, i hela landet är välkomna att delta”, skriver bolaget i pressmeddelandet.
/FoodMonitor

t20