oIMG_2654
Frankful tar plats i tacohyllan med växtbaserade produkter
Matkoncernen Orkla meddelar att deras varumärke Frankful nu tar plats i tacohyllan. Med Frankful marknasför bolaget växtbaserade tacoprodukter som enligt uppgift ”sätter klimatet i första rummet utan att tumma på smaken”.
– Idag finns det en stor efterfrågan på hållbar mat med lågt koldioxidavtryck, men som samtidigt är riktigt god. Vi valde att ta oss an en av svenskarnas mest älskade rätter, tacos, för att visa hur lätt det är att äta smart, utan att behöva göra avkall på smaken, säger Åsa Gisel, marknadschef på Orkla Foods Sverige, enligt ett pressmeddelande.
oIMG_2662
”Frankful lanserar sammanlagt tolv produkter, med allt från dippsås och tacokrydda till tortillas och vegansk färs. Flera av produkterna består delvis av räddade råvaror, det vill säga råvaror som annars skulle ha blivit till matsvinn. Till exempel innehåller delar av både Frankfuls Taco Sauce och Tangy Apple Salsa räddad tomatsås”, skriver Orkla i ett pressmeddelande.
/FoodMonitor
Foto: FoodMonitor.

t20