PRODUKTNYTT Brödbolaget Wasa meddelar att man lanserar två nya knäckebröd. Det första är ”Din Glädje” som enligt bolaget baserats på det knäckebröd som den 19 februari utsågs till Årets Knäckebröd av Knäckebrödsakademin. Det andra är Wasa 100 som bolaget tagit fram för att fira sitt 100-årsjubileum.
”Din Glädje är ett rustikt bröd bakat på fullkornsrågmjöl, fånkål, anis, och havssalt”, skriver Wasa i ett pressmeddelande.
I samma veva som detta händer har undersökningsbolaget YouGov efter en undersökning rankat Wasa som det femte starkaste varumärket i Sverige.
De fem starkaste varumärkena enligt YouGov är: 1. IKEA 2. ICA 3. SWISH 4. VOLVO 5. WASA
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.