Löfbergs tar med sig Färsking till hotell-, restaurang-, och cafékunder
Kaffebolaget Löfbergs i Karlstad meddelar att man inleder ett samarbete med smoothiebolaget Healthy Heroes AB i Stockholm som äger varumärket Färsking. Det handlar framför allt om att erbjuda Löfbergs hotell-, restaurang-, och cafékunder ett större sortiment av produkter.
”Samarbetet innebär först och främst att Löfbergs plockar med sig Färskings nya OatSmoothie till hotell-, restaurang-, och cafékunder. Till en början gäller samarbetet fram till och med sommarsäsongen 2020. Efter det kikar företagen på hur ett fortsatt samarbete kan se ut”, skriver Löfbergs i ett pressmeddelande.
– Samarbetet med Löfbergs är såklart väldigt värdefull för oss. Vi får tillgång till kunskap, erfarenhet och kontakter som gör att vi kan nå ut ännu bättre. Samtidigt bidrar vi med ett innovativt koncept som är attraktivt för unga. Det passar Löfbergs perfekt, inte minst med tanke på deras utveckling inom Ready To-segmentet, säger Amanda Larsson på Färsking, enligt pressmeddelandet.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.