Kan munskydd bli en populär modeaccessoar även i Sverige?
KOMMENTAREN I Asien bärs munskydd nästan överallt. Det kan vara för att skydda sig och andra mot smitta eller som i Hongkong för att skydda sin identitet från den kinesiska diktaturen. Det har vuxit fram en marknad för munskydd som även kan användas som en modeaccessoar. Kan det komma även till Sverige? I dag i Karlstad såg vi ett exempel.
Den unge mannen på bilden sa att han använde munskyddet mest för att det var snyggt.
Det är ett utmärkt initiativ. Munskydd hindrar att man får direktkontakt mellan händer och mun och näsa och skyddar därigenom mot smitta. Det kan vara bra i smittotider som dessa.
Här har modeindustrin i Sverige något att sätta tänderna i.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.