Santa Maria och Foodora samarbetar i ”Tacotarian”
Livsmedelsföretaget Santa Maria AB i Mölndal meddelar att man tillsammans med budbolaget Foodora AB i Stockholm lanserar konceptet ”Tacotarian” som är en digital restaurangkedja. Detta för att stötta restaurangbranschen.
”Snart kan Sveriges alla taco-älskare välkomnas till den nya digitala restaurangkedjan Tacotarian. I ett samarbete mellan foodora och varumärket Santa Maria samt ett antal utvalda restauranger lanseras en taco-kedja på 25 platser runt om i Sverige. Det innovativa konceptet ger lokala restauranger möjlighet att bredda sitt utbud och därigenom skapa nya tillväxtmöjligheter i en hårt ansatt bransch”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
"Den nya restaurangkedjan Tacotarian vänder sig till alla taco-älskare runt om i Sverige som vill ha snabb leverans av Sveriges nationalrätt – tacos. Inom ramen för det nya konceptet tillhandahåller foodora utbildning och utrustning till de lokala restaurangerna medan Paulig, som äger varumärket Santa Maria, står för ingredienser. Menyn har tagits fram av båda parter."
/FoodMonitor