Det belgiska bolaget Deliverect, som hanterar beställningarna för matleveransföretag, meddelar att man genom en investeringsrunda tagit in 150 miljoner dollar. En del av pengarna kommer att användas till att expandera verksamheten i Sverige och Norden.
– I takt med att digitalisering blir mer och mer populärt har vi sett hur inte bara restauranger utan även livsmedels- och närbutiker har behov av strömlinjeformad onlinebeställning för att göra sina kunder nöjda, det gäller särskilt bland millennials och generation Z-shoppare. Denna finansiering kommer att främja våra ansträngningar att stötta alla i besöksnäringen genom vår App Store bland annat. Vi är stolta över Deliverects nästa fas som ledare inom onlineorderautomatisering, särskilt eftersom så många människor föredrar bekvämligheten med färdigmatleveranser idag, säger Zhong Xu, Deliverects grundare och vd, enligt ett presmeddelande.
Som FoodMonitor berättat om tidigare så använder hamburgerbolaget MAX Burgers AB i Luleå en tjänst från Deliverect för hemleveranser.
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.