PRODUKTNYTT Varumärket God Morgon® meddelar att man lanserar tre nya premiumjuicer under konceptet ”Vår finaste pressning” och varumärket Brämhults lanserar en ny säsongslemonad – Strawsome Lemonade.
– Vi är glada över att äntligen få lansera konceptet ”Vår finaste pressning” som är ett resultat av vår passion för njutningsfulla juicer och vår önskan att inspirera våra konsumenter med goda och spännande smakkombinationer, säger Ida Kjelledal, Brand Manager God Morgon®, enligt ett pressmeddelande.
Det här är de nya smakerna från God Morgon®: Apelsin 0.85 liter Äpple Apelsin & Jordgubb 0.85 liter Äpple Päron & Passion 0.85 liter
Strawsome Lemonade är gjord på nypressade citroner, äpple, jordgubbar, fläder, vatten och socker.
– Det känns fantastiskt att få lansera Strawsome Lemonade – en lemonad som verkligen fångar svensk sommar i ett glas, säger Malin Kjelledal, Brand Manager på Brämhults.
/FoodMonitor
Foto: FoodMonitor.
PRODUKTNYTT (portfolio)
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.