Portfolio

Krisskydd Sverige AB försöker misskreditera journalist som rapporterat om anmälningar av bolaget till Konsumentverket – nu uppe i cirka 80 stycken – konsumenter rasar mot bolagets skrämseltaktik
KOMMENTAREN I början av förra året skrev jag en mycket uppmärksammad artikel om att konsumenter anmält företaget Krisskydd Sverige AB i Lindesberg till Konsumentverket för att ha använt myndigheter som MSB och Försvarsmakten i sin marknadsföring – och försökt skrämma konsumenter till köp. Den här månaden valde bolaget att lägga ut en egen artikel på sin webbplats i syfte att försöka, som det tycks, misskreditera mig som journalist. Jag bemöter detta genom att först kontrollera om nya anmälningar kommit in mot Krisskydd Sverige AB – och inte förvånande – det har det gjort.
Det totala antalet anmälningar av Krisskydd Sverige AB uppgår nu till omkring 80 stycken. Det handlar bland annat om vilseledande marknadsföring, oskäliga avtalsvillkor, aggressiv marknadsföring och felaktig faktura eller debitering.
Konsumenter rasar mot Krisskydd Sverige AB
Enligt en anmälare försöker bolaget sko sig på skolskjutningen i Örebro tidigare i år – genom en ”artikel” på sin sajt om pågående dödligt våld, PDV.
”Krisskydd Sverige använder skolattacken i Örebro för att marknadsföra sina produkter. Presenterar också en "Handlingsplan vid PDV" som i själva verket är en köpplan för deras produkter. På flera ställen kan man trycka för att läsa mer i vad som ger sken av råd från myndighet, men leder endast till deras produkter på samma ställe där de redogör för händelsen i Örebro”, skriver den anmälaren till Konsumentverket.
En konsument anser att Krisskydd Sverige AB systematiskt använder skrämseltaktik för att sälja sina produkter – och att bolaget använder en egen ”svarta lista” för att slå mot andra konkurrerande verksamheter man inte gillar. Dessutom tycks enligt denne bolaget försöka likna sig själva vid en myndighet genom att hantera "anmälningar".
”Krisskydd driver e-handel och kör med skrämseltaktik for att få sälja sina saker. Dom driver även en blogg, Krisbloggen, där dom ofta länkar till aktuella händelser och vinklar texterna så man ska uppfatta det som att Krisskydd är en myndighet/statlig organisation. I ett inlägg på Krisbloggen från 9/8-24 hänvisar dom till att vara försiktiga med Temu och att välja varor från Sverige och med svenska lager. I och för sig bra men dom hänvisar också till Alltin.se, som ska vara "en trygg och säker e-handelslösning." Tyvärr står samma person bakom Alltin som bakom Krisskydd så det blir verkligen falsk marknadsföring. Dom har skapat en egen "Svarta lista" över, som dom säger, oseriösa och oärliga företag där dom lägger ut företagsnamnen och hänvisar till att de olika företagen står under granskning av Konsumentverket. I texten är det underförstått att Krisskydd samarbetar med Konsumentverket kring oseriösa företag och att Krisskydds svarta lista är samma som en officiell lista från KV. Citat ur Krisbloggen från 26/4-24: "För att ett företag ska hamna på Krisskydds svarta lista krävs att vi mottagit flertal anmälningar mot företaget/webbplatsen eller att företaget uppenbart ägnar sig åt något olagligt, som till exempel bedrägeri, upphovsrättsintrång eller renommésnyltning. "Längre ner i texten står: "Konsumentverket gör så gott de kan för att komma åt dessa aktörer men det går många gånger mycket långsamt att komma åt butikerna. Vi på Krisskydd har därför en svart lista där oseriösa företag hamnar." Och längst ner i texten: "Har du upptäckt en butik som inte levererar det som du beställt och som ägnar sig åt oseriösa metoder? Maila oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och berätta om din upplevelse." Dock finns ju ingen information om hur Krisskydd handskas med anmälda företag och hur det hanteras. Känns mest som ordbajseri (ursäkta formuleringen) i försök att verka professionell. Jag har följt deras inlägg och står kvar på deras sändlista mest för att se hur fräcka dom kan vara. Min uppfattning är att dom hela tiden rör sig i kanten på sanningen, uttrycker sig så vagt som möjligt men tillräckligt tydligt för att skapa oro hos den som läser och därigenom få fler kunder som handlar. Det är inget annat än bedrägeri och vilseledande information. Eftersom dom är så aktiva i sin marknadsföring är det också lätt att tro att Sveriges myndigheter och organisationer inom beredskap rekommenderar deras varor och att det är Krisskydd som ansvarar för att Sveriges befolkning ska få tillgång till skyddsmateriel i händelse av kris. Det framgår inte så ofta i texten att Krisskydd bara är en vanlig webbutik”, skriver den konsumenten.
”Krisskydd AB mejlar ut ett erbjudande … där en månatligen beredskapsprenumeration erbjuds som ska säkratillgång till livsnödvändig materiel, information och utbildning. Man informeras om att Sverige står utan beredskapslager, inga matreserver, inga förnödenheter, inget skydd om krisen slår till. När mejlet inte besvarades kom … ett ”Säkerhetsmeddelande: Aktivera ditt krisskydd nu”, där det bland annat står att jag ännu inte aktiverat Krisskydd premium- ”och det kan göra hela skillnaden.” Det står även att ”när en kris inträffar står vi alla på egna ben.” Det står även att ”När kriget eller undantagstillståndet är här är det för sent. Vi tvingas då stänga för nyteckning för att skydda våra befintliga medlemmar. Därför måste du agera nu – medan det fortfarande går.” Jag anser att den här typen av mejlutskick innehåller text som utnyttjar människors rädsla, att utan prenumerationen försätter man sig själv och sin familj i stor fara. Texten antyder också att staten och samhället vänder den enskilda ryggen i händelse av kris vilket är direkt felaktigt. Man anspelar på att den som inte nappar på erbjudandet kan ställas utanför och bli utan livsnödvändig materiel, mat och information vilket de flesta förstår kan leda till allvarliga händelser som att sakna skydd, värme, mat och nödvändig information. Det är oerhört oetiskt och oseriöst att försöka framkalla högre försäljning genom att utnyttja människors grundläggande behov av trygghet och säkerhet”, skriver en annan konsument i sin anmälan.
Ytterligare en konsument har reagerat på att Krisskydd Sverige AB ska ha använt en general i sin marknadsföring.
”En reklamannons från Krisskydd Sverige AB, som försöker sälja krispaket genom att skapa oro. Bilden på generalen är tagen ur sitt sammanhang och används för att ge intryck av att regeringen eller Försvarsmakten har gjort ett dramatiskt uttalande, vilket inte stämmer på det sättet som annonsen antyder. Vilseledande marknadsföring”, skriver den konsumenten i sin anmälan till Konsumentverket.
Jag kan se att Krisskydd Sverige AB ofta använder generaler från Försvarsmkten i sin marknadsföring, vilket är helt bedrövligt och tycks vara olovligt.
En konsument har reagerat på att den logga och design Krisskydd Sverige AB använder liknar mycket det som vissa myndigheter använder.
”Marknadsföringen (inklusive logo och färgskala) lurar bevisligen personer att tro att det är MSB eller annan myndighet som är avsändare”, skriver denne i sin anmälan.
Konsumentverket har ansökt hos Förvaltningsrätten i Karlstad om utdömande av hela 700 000 kronor i sanktionsavgift mot bolaget.
"Krisskydd Sverige AB, fortsättningsvis Krisskydd eller bolaget, har uppsåtligen eller av oaktsamhet brutit mot förordning (EU) 2016/425 om personlig skyddsutrustning genom att tillhandahålla personlig skyddsutrustning (reflexselar) som saknat CE-märkning och som inte heller haft förutsättningar för att få CE-märkas. Bolaget ska därför med stöd av 9 § lagen (2018:125) med kompletterande bestämmelser till EU:s förordning om personlig skyddsutrustning åläggas att betala en sanktionsavgift", skriver Konsumentverket till Förvaltningsrätten i Karlstad.
"Konsumentverket konstaterar att Krisskydd dels har brutit mot lagbestämmelser av grundläggande betydelse, dels att överträdelsen är att betrakta som allvarlig."
Förvaltningsrätten handlägger för närvarande målet som dragit ut på tiden eftersom bland annat anstånd tidigare begärts. 
"Lurat kunder under en längre tid"
En konsument anser att Krisskydd Sverige AB sålt en olaglig produkt.
”Olaglig produkt och dåligt bemötande. Köpte ett myggmedel i form av klistermärke från Krisskydd. Efter köpet framkom det i flera nyhetsinslag att produkten varken är godkänd av Kemikalieinspektionen eller har bevisad effekt. Därmed är den olaglig att marknadsföra och sälja i Sverige. Företaget har med andra ord lurat kunder under en längre tid. Efter nyhetsinslagen togs produkten bort från deras sortiment. När jag kontaktade företaget för reklamation fick jag inget erkännande av felet och mitt ärende nonchalerades. AKTA er för detta företag och dess övriga sortiment och kundservice! Mycket besviken före detta kund”, skriver den konsumenten i sin anmälan.
"Skräcktaktik", "lurig prissättning" och "låg kvalitet"
Krisskydd Sverige AB med bara 4 anställda omsatte enligt uppgift förra året 52 miljoner kronor och gjorde ett resultat efter finansnetto på hela 20 miljoner kronor. Det är en raketartad ökning från 34 miljoner kronor i omsättning och ett resultat efter finansnetto på 4 miljoner kronor året innan.
En konsument verkar tycka att allt inte står rätt till i bolaget.
”Skräcktaktik och lurig prissättning för varor som uppenbart är av låg kvalitet. Butiken går inte att kontakta efter köp och omsättningen är misstänksamt stor”, skriver denne i sin anmälan.
Det är bara att hålla med.
En annan anmälare, en vd i ett konkurrerande bolag, säger sig också ha blivit utsatt för repressalier från Krisskydd Sverige AB genom att hans bolag är med i ”svarta listan”.
”Jag är så otroligt trött på det bolaget och hur de beter sig!”, skriver han i ett mejl.
I sin anmälan till Konsumentverket skriver vd:n så här:
”Mitt företag … har utan grund blivit uthängt på konkurrenten Krisskydd.se under rubriken ”Svarta listan”. Där påstår de att vi är en "oseriös butik” som ägnar oss åt "upphovsrättsliga intrång och renommésnyltning”. Detta är osanna uppgifter som skadar vårt anseende och är ett exempel på otillbörlig marknadsföring enligt MFL. Jag har försökt kontakta dem utan resultat, och vill därför anmäla detta till KO.”
Krisskydd Sverige AB har inget utgivningsbevis – vidöppna för stämning
Värt att notera är att Krisskydd Sverige AB, enligt Mediemyndighetens register, inte har något utgivningsbevis. Det gör att bolaget enligt min bedömning för närvarande är vidöppet för stämningar om förtal och brott mot bland annat GDPR.
Jag har begärt att Krisskydd Sverige ska ta bort mitt namn från deras sajt och sluta misskreditera mig som journalist. Då svarade Olivia Andersson som är kommunikationsansvarig på Krisskydd Sverige AB att det vägrar man.
Påminner om ett bedrägeri
Jag har skrivit om många bolag genom åren. Krisskydd Sverige AB utmärker sig genom sitt agerande, liknar mer ett bedrägeri än en seriös verksamhet.
Att skrämma och utöva påtryckningar för att få konsumenter att köpa deras produkter – samtidigt som de slår mot konkurrenter genom ”svartlistning” och försöker misskreditera journalister – påminner starkt om vissa nätverk med kriminella inslag som jag tidigare granskat.
Konsumenter, leverantörer, samarbetspartners och kommunala och statliga uppköpare bör nog se upp med Krisskydd Sverige AB.
Man kan bara hoppas att Konsumentverket, MSB och Försvarsmakten alla sätter ner foten och sätter stopp för den del av Krisskydd Sverige AB:s marknadsföring som berör dem.
Konsumenter luras uppenbarligen av bolagets marknadsföring så Konsumentverket borde agera ännu starkare.
I sin artikel om mig försöker Krisskydd Sverige AB förringa FoodMonitor på olika sätt och man tycker det är fel att Google placerar oss högt upp i sökresultat.
Bolaget nämner alltså mig vid namn. Det handlar helt enkelt om ett försök att misskreditera mig och artikeln som jag skrivit om konsumenter som är kritiska tiill bolagets metoder.
(Nättidningen FoodMonitor.se har funnits sedan år 2007 och har publicerat över 12 000 artiklar om huvudsakligen livsmedelsindustrin, ofta kritiska.)
Här kan du läsa den populära artikeln som Krisskydd Sverige AB ogillar och bilda dig en egen uppfattning: Konsumenter anmäler Krisskydd till Konsumentverket
Krisskydd Sverige AB har nekat till att ge en kommentar till uppgifterna från konsumenter som förekommer i denna artikel och till Konsumentverkets ansökan om utdömande av vite.
Hotar Krisskydd Sverige AB en journalist med repressalier?
Olivia Andersson skrev i ett mejl till mig i dagarna att om jag skriver ny artikel om Krisskydd Sverige AB så kan det bli konsekvenser.
”Eventuella framtida eller fortsatta skriverier om Krisskydd kan komma att bemötas på motsvarande sätt på våra egna plattformar”, skriver hon.
Ett hot?
FoodMonitor har också en ”svarta listan”. Där finns nu Krisskydd Sverige AB med.
Det har de väl förtjänat.
DENNA ARTIKEL KAN KOMMA ATT UPPDATERAS
HÅKAN FRISELL
Har du som jag också blivit utsatt för Krisskydd Sverige AB. Skriv då gärna en rad till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..
Fakta:
Krisskydd Sverige AB.
Har de senaste åren varit en omsättningsraket.
Omsättning: 52 miljoner kronor (2024).
Resultat efter finansnetto: 20 miljoner kronor.
Antal anställda: 4.
Året innan omsatte bolaget 34 miljoner kronor och gjorde ett resultat efter finansnetto på 4 miljoner kronor.
Året dessförinnan omsatte man 11 miljoner kronor och gjorde ett resultat efter finansnetto på 6 miljoner kronor.
Så här skriver ett par andra konsumenter i sina anmälningar mot Krisskydd Sverige AB:
”Det är inte utan oro som jag ser på hur Dennis Maglic och hans företag Krisskydd.se har byggt sin verksamhet på att utnyttja människors oro för att sälja produkter till överdrivna priser – och ofta genom oetiska metoder. Krisskydd.se marknadsför sig som en pålitlig leverantör av beredskapsprodukter och krisförberedelser, men det som döljer sig bakom fasaden är något helt annat. Företaget är en del av en trend av dropshipping-aktörer som säljer billiga standardprodukter (ofta inköpta från Alibaba eller andra internationella plattformar) till skyhöga priser, vilket innebär att konsumenter betalar för något som kan köpas betydligt billigare någon annanstans. En stor del av företagets marknadsföring baseras på skrämselpropaganda – SMS och annonser som använder hotbilder om samhällsundergångar och nödsituationer för att få människor att känna att de måste köpa sina produkter snabbt för att känna sig säkra. Denna typ av marknadsföring är inte bara manipulerande utan också djupt oetisk, eftersom den spelar på människors naturliga rädsla och osäkerhet för att maximera vinster. Det som gör det hela ännu mer problematiskt är att dessa produkter, som marknadsförs som "livsviktiga", ofta har väldigt låg kvalitet och inte alls håller den standard som lovas. Det är ingen hemlighet att Krisskydd.se använder dropshipping-modellen, där produkterna aldrig riktigt hanteras av företaget självt, utan skickas direkt från leverantören. Detta gör att företaget slipper ta ansvar för kvalitet, leveranshastighet eller ens kundservice. För många konsumenter innebär det långsamma leveranser, osäkra returer och ofta bristande support när problem uppstår. Kanske det mest alarmerande är att Dennis Maglic – personen bakom Krisskydd.se — har en historik av att driva flertalet andra företag inom samma sfär, med samma affärsmodell och samma tveksamma etiska standard. Detta tyder på att det inte handlar om ett enstaka misstag eller ett ovetande steg på fel väg – utan snarare om en genomtänkt strategi för att kapitalisera på människors rädsla. Vad gör det hela ännu mer skamligt är att Krisskydd.se påstår sig vara en aktör som främjar "prepping" och "krisberedskap", när företaget i själva verket representerar något helt annat: en skepnad av trygghet byggd på girighet och vilseledande marknadsföring. Riktig prepping handlar om att ge människor verklig kunskap och resurser, inte att locka dem att köpa dyra, övervärderade produkter. Så, till alla som funderar på att köpa från Krisskydd.se: Tänk efter noga. Det här är inte ett företag som agerar i din bästa intresse. Det är ett företag som bygger sin framgång på att exploatera dina rädslor och dina osäkerheter för egen vinning. Se upp för ockerpriser, tveksam produktkvalitet och den brist på transparens som genomsyrar hela verksamheten. Och till Dennis Maglic och de som driver Krisskydd.se: Det är dags att börja ta ansvar. Verksamheter som din har ingen plats i en bransch som handlar om människors trygghet och säkerhet.”
”Krisskydd Sverige AB har tvivelaktig och missvisande reklam for att försöka få mig att handla hos dem. Jag har ej handlat hos dem någonsin. Får upp annonser på Facebookappen i mitt flöde att jag har ett ”outnyttjat presentkort som förfaller inom 24 timmar” och "Påminnelse - du har ännu inte slutfört ditt köp”. Har fått flera annonser med fraser liknande dessa. Detta känns som en tvivelaktig metod för att försöka få mig att handla snarast hos dem, och att jag har ett personligt presentkort som jag då inte har. Överlag är det deras annonser som jag tycker är missvisande, vilseledande och något aggressiva då jag tycker de uppmanar till att handla snarast möjligt, samt har falsk information eftersom jag varken har några presentkort eller pågående/oavslutade köp hos dem. Bifogar även en bild där andra på Facebook skrivit kommentarer under annonsen, och dessa personer verkar också tycka annonsen är missvisande/förvirrande.”
Här är samtliga anmälningar, cirka 80 stycken, mot Krisskydd Sverige AB och en ansökan om utdömande av vite som fram till dags dato finns registrerade hos Konsumentverket:
Ärendenummer
Registreringsdatum
Ärendemening
Motpart
ANM 2025/25049
2025-10-16
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/22076
2025-09-18
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/17948
2025-08-07
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/17296
2025-07-31
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/16721
2025-07-24
Spam - oönskad reklam
Krisskydd
ANM 2025/16498
2025-07-22
Vilseledande marknadsföring, Kundtjänst eller support
Krisskydd
ANM 2025/14277
2025-07-01
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
KOV 2025/830
2025-06-26
Ansökan om utdömande av sanktionsavgift
Krisskydd Sverige AB
ANM 2025/11614
2025-05-26
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/9568
2025-04-30
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/8081
2025-04-11
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/5531
2025-03-06
Bristande information, Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2025/3821
2025-02-11
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/27186
2024-12-09
Felaktig faktura eller debitering,
Krisskydd, Dennis M
ANM 2024/26620
2024-12-03
Försening eller dröjsmål
Krisskydd
ANM 2024/24225
2024-11-07
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/15292
2024-07-18
Felaktig eller ej enligt beställning, Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/14434
2024-07-08
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/12554
2024-06-11
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/12155
2024-06-04
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/10260
2024-05-13
Bristande avhjälpande eller assistans, Återbetalning
Krisskydd
ANM 2024/8390
2024-04-22
Bristande avhjälpande eller assistans, Kundtjänst eller support
Krisskydd
ANM 2024/7774
2024-04-11
Felaktig eller utebliven CE-märkning, Skada eller överhängande risk för skada på person. Anmälan gällande halkskydd "broddar"
Krisskydd
ANM 2024/7644
2024-04-10
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
KOV 2024/429
2024-03-26
Marknadskontroll Reflexselar
Krisskydd
ANM 2024/6162
2024-03-20
Aggressiv marknadsföring, Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/4666
2024-02-27
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/3996
2024-02-20
Felaktig eller utebliven CE-märkning
Krisskydd
ANM 2024/3772
2024-02-16
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/3562
2024-02-14
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/3037
2024-02-06
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/2784
2024-02-02
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/2565
2024-01-31
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/2163
2024-01-26
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/2041
2024-01-25
Spam - oönskad reklam
Krisskydd
ANM 2024/1830
2024-01-23
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/1138
2024-01-16
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/1069
2024-01-15
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2024/1052
2024-01-15
Övrigt
Krispärm, Krisskydd, Mylar
ANM 2024/797
2024-01-10
Vilseledande marknadsföring,
Krisskydd
ANM 2024/795
2024-01-10
Bristande reklammarkering
Krisskydd
ANM 2023/26311
2023-12-22
Försening eller dröjsmål
Krisskydd
ANM 2023/25781
2023-12-18
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/23362
2023-11-23
Avtal, pris eller marknadsföring, Annat
Krisskydd
ANM 2023/20204
2023-10-12
Avtal, pris eller marknadsföring, Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/19203
2023-09-29
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/19202
2023-09-29
Avtal, pris eller marknadsföring, Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/17220
2023-08-31
Avtal, pris eller marknadsföring
LifeVac, Krisskydd
ANM 2023/17206
2023-08-31
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/16895
2023-08-29
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/15865
2023-08-10
Avtal, pris eller marknadsföring, Annan betalning eller pris, Annat
Krisskydd
ANM 2023/15769
2023-08-10
Skada på person eller överhängande risk för skada på person. Anmälan gällande luftvägsrensare. Överlämnad till Läkemedelsverket den 5/9 - 2023.
Krisskydd
ANM 2023/15386
2023-08-03
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/15310
2023-08-02
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/15280
2023-08-01
Skada på person eller överhängande risk för skada på person. Anmälan gällande luftvägsrensare. Överlämnad till Läkemedelsverket den 5/9 - 2023.
Krisskydd
ANM 2023/14991
2023-07-27
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/13323
2023-07-03
Avtal, pris eller marknadsföring, Felaktig eller ej enligt beställning
Krisskydd
ANM 2023/13089
2023-06-30
Avtal, pris eller marknadsföring, Dröjsmål eller ej utförd, Kundtjänst eller support
Krisskydd
ANM 2023/12767
2023-06-28
Avtal, pris eller marknadsföring, Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/8527
2023-04-21
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2023/5699
2023-03-14
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd,  Dennis M
ANM 2023/4607
2023-03-01
Spam - oönskad reklam
Krisskydd
ANM 2023/897
2023-01-13
Avtal, pris eller marknadsföring, Dröjsmål eller ej utförd, Oskäliga avtalsvillkor
Krisskydd
ANM 2023/251
2023-01-04
Avtal, pris eller marknadsföring, Dröjsmål eller ej utförd
Krisskydd
ANM 2022/27212
2022-12-21
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/24932
2022-11-25
Avtal, pris eller marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/14829
2022-07-20
Oskäliga avtalsvillkor
Krisskydd
ANM 2022/14644
2022-07-19
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/11764
2022-06-07
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/10501
2022-05-18
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd, Dennis M
ANM 2022/10272
2022-05-16
Oskäliga avtalsvillkor
Krisskydd
ANM 2022/9945
2022-05-11
Oskäliga avtalsvillkor
Krisskydd, Dennis M
ANM 2022/9754
2022-05-10
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/9751
2022-05-10
Olämplig säljmetod
Krisskydd
ANM 2022/8705
2022-04-25
Oskäliga avtalsvillkor. Anmälan återtagen.
Krisskydd
ANM 2022/7627
2022-04-08
Oskäliga avtalsvillkor
Krisskydd
ANM 2022/6581
2022-03-25
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/6218
2022-03-21
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/6021
2022-03-17
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/5992
2022-03-17
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
ANM 2022/5406
2022-03-09
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd, Dennis M
ANM 2022/5340
2022-03-08
Vilseledande marknadsföring
Krisskydd
Foto anges inte då det finns uppenbara risker för repressalier från Krisskydd Sverige AB (tillägg 2025-10-25).