Idag "invigdes" den nya sommargatan i Inre hamn i Karlstad
Inre hamn i Karlstad har fått en ny sommargata. Idag "invigdes" den. Medverkade gjorde bland annat Stadsbyggnadsnämndens ordförande Anders Tallgren (S), teknik- och fastighetsnämndens ordförande Monika Bubholz (MP) och Löfbergs kommunikationschef Anders Thorén. 
VIDEO
Totalt kostar omvandlingen av gatan med bland annat platsgräs och sittplatser kommunen cirka 300 000 kronor. Löfbergs uppgav inte hur mycket de bidragit med.
Enligt kommunen blir det tillåtet att sitta och äta medhavd mat vid de uppställda borden. Det finns ingen uppgift om man får dricka alkohol där. Alla ska också vara välkomna.
Enligt kommunen kan sommargatan komma att bli en permanent lösning sommartid. 
/FoodMonitor