Matric Italgross lanserar nu en serie klassiskt italienska brödprodukter under varumärket Roberto. Producenten La Roberto Industria
Alimentari S.r.l. startade som en liten brödbutik/”panetteria” 1962 och har sedan dess utvecklats till en ledande tillverkare av produkter som bruschette, grissini, crostini och tramezzini, meddelar Matric.
”Bruschettine passar bra till antipasto-tallriken, t.ex. toppade med tapenader, gönsakskrämer och olika sorts ostar. De finns i tre smaker; extra jungfru-olivolja, basilika/vitlök och rosmarin/örter”.
”Krutongerna passar till soppor, sallader och som tilltugg. Grissini Torinesi är smala och knapriga och passar utmärkt till italiensk chark och ostar, samt till inlagda och marinerade grönsaker”, informerar Matric Italgross.
/FoodMonitor
PRODUKTNYTT (portfolio)
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.