Nu lanserar Brämhults ”nypressade äppelsiner”, en juice som innehåller de exakta siffrorna i undersökningen som visar att 57,4 % av svenskarna föredrar Brämhults nypressade apelsiner och 42,6 % föredrar Brämhults nypressade äpplen.
Det är resultatet av Den Stora Juiceundersökningen, en rikstäckande studie där över 50 000 personer har provsmakat och röstat på sin favoritjuice, meddelar Brämhults.
– Idén till juicen fick vi av en privatperson i samband med den stora juiceundersökningen, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults. Personen blandade apelsin och äpple i samma glas. Det visade sig vara jättegott.
Hemligheten bakom nypressade äppelsiner är alltså att blanda 57,4 % av Brämhults klassiska apelsinjuice med 42,6 % av nykomlingen äppeljuice. Juicen är nypressad, det vill säga pressad i Brämhult utanför Borås med en hållbarhet på 18 dagar.
Brämhults nypressade äppelsiner säljs exklusivt genom Pressbyrån och 7-eleven från den 8 november.