Campbell Soup startade vid årets början en välgörenhetskampanj i samarbete med Frälsningsarmén. För varje Blå Band-soppa som säljs under pågående kampanjperioden vecka 1-10 skänker Campbell en soppa till Frälsningsarmén för att användas i deras arbete med att hjälpa hemlösa och utsatta.
Blå Band förväntas ge Frälsningsarmén 130 000 soppor under kampanjperioden, vilket täcker behovet för ett år framöver, enligt ett pressmeddelande från Cambell Soup.
– Soppköket är en naturlig koppling mellan soppor och välgörenhet och Frälsningsarmén var en intressant partner då deras soppkök når ut till många hemlösa och behövande människor i Sverige. Vi är väldigt glada över att kunna ge ett litet bidrag till Frälsningsarméns viktiga arbete för de hemlösa, säger Roger Nilsson, Marknadschef på Blå Band.
Åsa Svensson, Öppenvårdsföreståndare på Frälsningsarmén. Kommenterar:
– Detta stöd vi får från Blå Band är oerhört betydelsefullt för vår verksamhet. Samarbetet ger en stor möjlighet att både visa att vi finns och till viss del visa vad vi gör. Framförallt innebär soppköket att vi får ytterligare en möjlighet att ge en hjälpande hand där det gör stor nytta. I den verksamhet jag är engagerad i kommer soppan att delas ut i matpåsar och säkerligen glädja många hungriga magar, säger hon.