”Vi fick träbitar i Willys kycklingpytt för 4 veckor sedan och reklamerade produkten. Enligt Willys så förvarades den producerade pytten i trätunnor för att undvika frysskador – är det en lämplig procedur?”, skriver en konsument i en anmälan till Livsmedelsverket.
Enligt konsumenten så har Willys konsumentkontakt meddelat att man lagt ner ärendet. Konsumenten ifrågasätter i anmälan till Livsmedelsverket om ”det är möjligt för Axfood att slippa undan sitt ansvar".
FoodMonitor har varit i kontakt med Willys. Enligt en källa så är det inte helt ovanligt att konsumenter hittar träbitar i kycklingpytten. Johanna Eurén, som är kommunikationsansvarig, förstår konsumentens oro.
– Självklart är det inte acceptabelt att det finns träbitar i vår produkt. Vi måste gå tillbaka till vår leverantör och utreda vad som har hänt, säger hon.
Livsmedelsverket meddelar att man har inlett en utredning av anmälan.