Varje gång någon använder en SodaStream exploderar någon annanstans läskjättarnas flaskor. Det verkar vara budskapet i SodaStreams reklamfilm. Coca-Cola och andra läsktillverkare är inte roade.
Enligt sajten Huffington Post har Coca-Cola skickat ett brev till SodaStream där man kräver att filmen dras tillbaka.
Reklamfilmen har stoppats av tv-bolaget Clearcast som anser att den ”nedvärderar andra läskprodukter”.
Fiona Hope, vd för SodaStream i Storbritannien säger i en kommentar att tv-bolagets agerande är ”absurt”.
SodaStream, som är ett israeliskt bolag, väntas omsätta 424 miljoner dollar i år. Det är 37 procent mer än förra året.
/FoodMonitor
PRODUKTNYTT (portfolio)
Nespresso utökar sin Coffee+-serie med Active – en dubbel espresso med smak av vanilj, mandel och kex. Kaffet är berikat med vitamin B6, vilket enligt bolaget kan bidra till att minska trötthet och utmattning. En kopp ger 31 procent av dagligt referensintag av vitamin B6.