Matkassekonceptet fortsätter att växa. Middagsfrid har numera verksamhet i sex länder och meddelar att den Belgiska, under namnet SmartMat, på kort tid ökat drastiskt och blivit den näst största marknaden för bolaget, Till och med Tyskland är passerat gällande antal levererade kassar i januari.
Belgiens största morgontidning De Morgen intervjuade kunder från SmartMat's Facebook-sida och fick mycket bra omdömen vilket tros vara en stor del av anledningen till den drastiska ökningen i landet.
– Omdömena var inte bra - de var otroligt bra!" säger Anders Asarby, Smartmats svenska VD i en kommentar.
Victor Theander, VD i Middagsfrid och ägare av SmartMat kommenterar:
- Vi går inte ut med exakta siffror men kan berätta tillväxten senaste månaden har varit anmärkningsvärd. Sedan i november har vi fyrfaldigat antalet kunder. I Tyskland (KommtEssen) har vi fortfarande fler kunder men anledningen till att vi nu har fler leveranser i Belgien är för att det där är fler familjer som väljer att få sin matkasse varje vecka istället för varannan vecka.