ellas
Ella´s Kitchen utökar sortimentet
De första klämpåsarna för barn med ekologiska fruktsmoothies och puréer lanserades av Ella´s Kitchen 2009. Nu meddelar bolaget att man lanserar fyra populära rätter för små barn från åtta månader i en påse av mjukplast. Den ska vara lätt att ta med sig, vara enkel att värma i mikron, och vara lätt att återvinna. Med en transparant botten kan man också se maten genom påsen.
Ella’s Kitchens nya, ekologiska maträtter i portionsstorlek kommer i fyra varianter : Spaghetti Bolognese med ost, Biffig Biffgryta med potatis, Nam-nam Kyckling med ris och Tomat + Pasta med mycket grönsaker. Produkten finns redan ute på marknaden i ett antal butiker, meddelar bolaget.
– Ella´s kitchen har med sitt koncept tillvaratagit konsumentens intresse för ekologi, naturliga råvaror och on-the go produkter. Detta tillsammans med en praktisk och rolig förpackningslösning, har gjort att Ella´s Kitchen uppnått drygt 10 % marknadsandel inom konserverad barnmat. Det känns otroligt roligt att få ha varit med att bygga upp Ella’s Kitchens varumärke i Sverige”, säger Sophie Ramsten, Marknadschef Ella’s Kitchen Sverige.
Fakta: Ella´s Kitchen lanserades av Paul Lindley (Ellas pappa) 2006 i Storbritannien. Han tycker att små barn också ska ha en möjlighet att äta bra ekologisk mat som både är nyttig, smakrik, rolig och behändig. I en undersökning av Mum’s Views Ltd. 2009 blev Ella’s Kitchen det mest betrodda varumärket av alla barnmatsproducenter i Storbritannien. I Sverige består sortimentet av smoothies, frukost/mellanmål, varmrätter och fruktpuréer. Ella’s Kitchens omsättning i Sverige är omkring 40 miljoner konsumentkronor.
/FoodMonitor