Hamburgerkedjan Max meddelar att man rekryterat Anette Jannerö (bilden) som ny marknadschef. Hon har tidigare arbetat bland annat som vice vd och varumärkesstrateg på Stockholm Design Lab.
– Vi har träffat en mängd oerhört kompetenta kandidater och känner oss mycket nöjda med att ha hittat Anette som både har erfarenheten och personligheten som krävs för jobbet. Vi hälsar henne varmt välkommen, säger Christoffer Bergfors, vice vd i Max Hamburgerrestauranger.
Anette Jannerö tillträder tjänsten som marknadschef i september och kommer även att ingå i Max ledningsgrupp.
”Anette kommer ansvara för Max varumärkesstrategi och leda marknadsavdelningens arbete inom reklam, design, PR och sociala medier”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Anette Jannerö ser fram emot att utveckla Max varumärke.
– Det känns otroligt spännande att få vara med och vidareutveckla ett av Sveriges starkaste varumärken både i Sverige och internationellt mot visionen att bli världens bästa hamburgerkedja. Dessutom har Max en företagsfilosofi och moderna värderingar som jag fullt sympatiserar med, säger hon.
/FoodMonitor
FoodMonitor-Fakta (källa: Max): Max Hamburgerrestauranger är Sveriges äldsta hamburgerkedja. Sedan starten 1968 har 105 restauranger öppnats. 2011 öppnade Max sin första restaurang utomlands och finns idag på fyra marknader.