Löfbergs: kraftig försäljningsökning för kaffekapslar
Kaffebolaget Löfbergs i Karlstad ser ut att få ett rekordår i försäljningen av kaffekapslar. Dagligvaruhandeln har sålt Löfbergs kapslar för nästan 6 miljoner kronor hittills i år. Det är en ökning med 152 procent jämfört med samma period föregående år.
– Det finns många skäl till försäljningsframgångarna. I grund och botten handlar det naturligtvis om att konsumenterna tycker att Löfbergs kaffekapslar smakar riktigt gott, säger Kent Pettersson, försäljningsdirektör Retail på Löfbergs.
Den senaste tolvmånadersperioden omsatte kapselmarknaden i Sverige uppskattningsvis cirka 140 miljoner kronor.
På Löfbergs tror man på en fortsatt ökning. Mycket tack vare bolagets populäraste kapslar som är espresson Black Intense och bryggkaffenyheterna Kharisma och Jubileum.
– Våra espresson är populära och får bra betyg av konsumenter och kaffekännare. Det som förvånar många är att kapselsystemet fungerar så bra för bryggkaffe som trots allt är det de flesta vill ha när de är sugna på en god kopp kaffe, säger Kent Pettersson.