rasaftÅrets Julklapp
hakar på hälsotrenden
För tjugosjätte året i rad utser HUI Research Årets Julklapp. Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året, representera den tid vi lever i och säljas i ett stort antal enheter är kriterierna. Årets vinnare är råsaftcentrifugen.
Den rådande hälsotrenden gör att allt fler vill laga kvalitativ mat från grunden och styra innehållet. Råsaftcentrifugen är en produkt som speglar konsumenternas ökade hälsomedvetenhet likväl som den starka gör-det-själv-trenden inom mat och dryck, konstaterar HUI Research.
− Med råsaftscentrifugen tar vi juicing-trenden in i hemmet och styr innnehållet i våra juicer, smoothies och soppor. Årets Julklapp 2013 är en symbol för hälsotrenden, kommenterar Lena Larsson, VD på HUI Research.
Prognosen för julmånaden decembers försäljning är en omsättning på 65,6 miljarder kronor, vilket innebär en ökning med 1,5 procent jämfört med december 2012.
/FoodMonitor

t20