bertolli_bromanZazzi lanserar Bertolli
Världens mest köpta olivolja Bertolli är tillbaka på butikshyllorna och lanseras med den svensk-italienska matprofilen Alexanda Zazzi (foto) som frontfigur. "Bertolli och Alexandra Zazzi är två mycket starka varumärken var för sig. Vi är glada och stolta över att lyckas förena dem. Målet är naturligtvis att Bertolli ska bli den mest köpta olivoljan även i Sverige", säger Sebastian Bergfelt, VD i Mountainfield AB, som representerar Bertolli i Sverige.
 
Alexandra Zazzi, som växte upp i den norditalienska staden Rapallo, är lika entusiastisk över samarbetet.
 
– Bertolli är en ren hjärtesak för mig. Flaskorna fanns alltid hemma i familjens kök när jag växte upp, säger hon.
 
Historien om Bertolli började redan 1865 i den toskanska staden Lucca. Nu, nästan 150 år senare, är företaget världens ledande tillverkare av olivolja. Produkterna finns i över 40 länder.
 
Introduktionen av Bertolli har börjat i Västsverige och resten av Sverige täcks in under första halvan av 2011. Konsumenterna kan välja mellan sex sorter, var och en med namn som speglar dess egen karaktär och användningsområde: Extra Virgine, Originale, Gentile, Robusto, Classico och Delicato.
 
– Jag själv har alltid minst tre olika olivoljor hemma för att kunna ge varje maträtt den rätta aromen, säger Alexandra Zazzi som kommer att delta i en mängd butikevents under det närmaste året.

 

/FoodMonitor