BurgerKing
Burger King skapar
nytt innehåll för fansen
Hamburgerjätten Burger King meddelar att man från och med klockan nio imorgon förmiddag startar en ny webbplats. Sidan ska vara helt inriktad på bolagets fans och bland annat innehålla erbjudanden och tävlingar.
– Det är en hemsida som riktar sig bara till våra fans. Folk som gillar att vara på Burger King och som gillar att grilla över lag, säger Johan Mossberg, presskontakt på pr-byrån MSL Group som skapat webbsidan åt Burger King.
Enligt Johan Mossberg är de flesta som äter på Burger King mellan 16 och 35 år och väldigt aktiva på sociala medier. Men det har saknats något för dem hos Burger King.
– Vi och våra konkurrenter har våra hemsidor och våra facebook-sidor men det finns ingen renodlad plattform där man kan umgås och se kul saker eller få reda på nya erbjudanden. Så det var en lucka som fanns som vi tänker att vi går in och fyller, säger han.
En viktig uppgift som sidan kommer att ha är att marknadsföra specialerbjudanden.
– Det kommer att vara erbjudanden som rabattkuponger eller dagens specialerbjudande. Så man kan ta sig in på sidan och ta rabattkuponger och liknande och gå in på Burger King och visa och få rabatterat pris, säger Johan Mossberg.
/FoodMonitor

t20