grot-great_alla-smaker_on-t
Gröt on the go!
Gröten har nu även nått matmetropolerna London och New York där havregrynsgröt on-the-go blivit allt mer populärt, till följd av de senaste årens hälsotrend. Nu lanseras AXA Great - hälsosam gröt i en smart bägare, som är lätt att ta med när man är på språng.
 
I England och USA är trenden med havregrynsgröt on-the-go stark då allt fler efterfrågar hälsosamma och naturliga mål som mättar. Marknaden ökar stabilt och kända matkedjor som till exempel Starbucks säljer egna on-the-go-produkter med gröt, enligt Lantmännen AXA.
 
– Vi vet att så många som var femte svensk äter gröt till frukost redan idag. Med AXA Great tror vi att vi också kommer att nå alla dem som söker ett hälsosamt mål när man är på väg, vare sig det är till mötet, för att hämta barnen eller till träningen. Nu kan man komplettera sin latte to-go med en gröt to-go, säger Annika Skardal, produktchef på AXA.
 
AXA Great är en helt ny och naturlig havregrynsgröt som enkelt ger ett gott och hälsosamt mellanmål. Man tillsätter bara hett vatten så blir gröten klar på en minut.
 
AXA Greats sortiment är nyckelhålsmärkt och kommer i tre smaker; Apple Cinnamon, Red Berries och Blueberry Apricot. Smaken tillkommer genom att havregrynen blandas med bitar av frukt, frön och bär, vilket också ger en matig konsistens.
 
AXA Great lanseras vecka 3 2011 i servicehandeln, på bensinstationer och i dagligvaruhandeln.
 
/FoodMonitor