Coop meddelar att man nu lanserar ett nytt medlemsprogram för 3,4 miljoner medlemmar. Från den 1 juli får medlemmarna poäng på inköp hos både Coop och kedjans partners.
Exempel på partners är Fritidsresor och Nordic Choice Hotels, som är en av Sveriges största hotellkedjor. I korthet innebär det nya programmet att Coops medlemmar i fortsättningen får minst en poäng, för varje krona som man handlar för hos Coop och deras partners.
Poängen kan sedan användas till matvaror eller erbjudanden från Coop eller hos ett tiotal partners som erbjuder allt från biobiljetter till semesterresor.
Det nya medlemsprogrammet har tagits fram tillsammans med kunderna genom intervjuer och tester där Coop fångat upp önskemål och förväntningar på vad som bör finnas med i ett riktigt bra kundprogram. Förutom poängsystemet ingår därför även personliga erbjudanden som bygger på varor som medlemmen brukar handla, samt medlemspriser och rabattcheckar.
– Vi lanserar nu Sveriges bästa medlemsprogram inom dagligvaruhandeln. Det är ett poängbaserat medlemsprogram, med en unik bredd av erbjudanden från Coop och våra partners, säger Mikael Ahlqvist, chef för Coops medlemsprogram.
Coop meddelar också att bara under de senaste veckorna har två nya partners tillkommit i Coops medlemsprogram; Nordic Choice Hotels med 171 hotell i Norden och Baltikum där Coops medlemmar tjänar poäng och dessutom får rabatter på boende med upp till 15 procent, samt SAS EuroBonus, Sveriges mest välkända lojalitetsprogram.
– Vi fortsätter att söka partnerskap på den här nivån eftersom konstruktionen av det nya medlemsprogrammet också gör Coop till en betydligt intressantare samarbetspartners än tidigare. Då kan vi vara med och skapa större nytta för våra medlemmars hushållsekonomi, påpekar Mikael Ahlqvist.