coop3Coop: "Ingen som fått vårt erbjudande ska bli utan!"
Som FoodMonitor berättat om tidigare så har butikskedjan Coop infört ett nytt bonussystem som börjar gälla den första juli. Inför detta har man skickat ut gåvokuponger till sina medlemmar på bland annat ekologisk italiensk olivolja, glass, och parmesanost. FoodMonitor har ställt några frågor till Coop om uppladdningen. 
Vilka kommentarer har ni fått från era medlemmar hittills om förändringen av systemet?
”Det vi har fått hittills är främst nyfikna frågor om hur det nya medlemsprogrammet som börjar 1 juli fungerar. Programmet kommer fler av Coops medlemmar tillgodo än tidigare, vilket vi har fått positiva kommentarer om från kunder. Vi har också fått frågor om återbäringen kommer att fasas ut på ett sätt så att ingen medlem förlorar sin återbäring. Och så är det förstås. Med 3.4 miljoner medlemmar har vi självfallet också fått vissa kritiska kommentarer och frågor. Konstigt vore det annars”, säger Mikael Ahlqvist som är chef för Coops medlemsprogram.
I det senaste utskicket fanns det en massa gåvokuponger. Är det första gången för er i den här omfattningen?
”Vi har skickat gåvokuponger för att skapa en större upplevelse av Coops medlemsprogram och visa bredden av våra erbjudanden i det nya programmet. Vi vet att kunderna uppskattar denna form av erbjudanden. Tidigare har vi arbetat med andra former av erbjudanden inom ramen för vårt medlemsprogram. Framöver kommer medlemsprogrammet omfatta individuella erbjudanden som bygger på rabatter på varor som vi vet att varje enskilt hushåll brukar köpa, men också varor vi vill tipsa om.”
Först ut vecka 27 är en gåvokupong för olivolja. Hur många flaskor har ni laddat upp med?
”Ingen som fått vårt erbjudande ska bli utan!”, säger Mikael Ahlqvist.
/FoodMonitor
Bilden: ”Jag tror det här blir bra”, säger Magnus Carlsson, affärschef för Konsum Värmlands butik i Mitt i City i centrala Karlstad, i samband med att han sätter upp skyltningen för Coops nya medlemsprogram.