Mer globalt hos Axfood
Nu vill Axfood utvidga det globala sortimentet som finns i butikskedjorna Hemköp och Willys och bli världbäst på mat. Därför går man ut med ett upprop till alla kunder och medarbetare. Det meddelar Axfood idag.
Sedan 2003 har Axfoods kedjor Hemköp och Willys haft ett så kallat globalt sortiment med varor från länder som många kunder har sitt ursprung i. Tyngdpunkten låg från början på Mellanöstern och Balkan, men efter hand har fler länder tillkommit. Genom att uppmana medarbetare och kunder att komma med förslag hoppas Axfood att hitta globala produkter som idag saknas i butikshyllorna på Hemköp och Willys.
– Vi vill utnyttja den kompetens och produktkunskap som finns bland både våra medarbetare och kunder. Med deras internationella erfarenheter kan vi få ett sortiment som ännu bättre avspeglar kundernas förväntningar, kommenterar Axfoods inköpsdirektör Hans Holmstedt.
Willys försäljningschef Peter Holm vill inte heller nöja sig med att ha produkter som liknar de som finns att köpa utomlands.
– Nej, vi vill ha just de varumärken som faktiskt är populära världen över, säger han.
Kampanjen ”Hjälp oss att bli världsbäst på mat” kommer att synas i Axfoods sociala mediekanaler samt på axfood.se/mat under hösten, meddelar bolaget.
/FoodMonitor