För några år sedan komponerade GI – och hälsoprofilen Fredrik Paulún sin första müsli, vilket också kom att bli startskottet för varumärket Paulúns. Tanken var att Müslin, skulle vara nyttig och ändå smaka gott. Varumärket har vuxit, och nu lanseras Paulúns ”Superflingor”.
Idag finns det müsli, flingor, juicer, smoothies och nyttiga bars i Paulúns sortiment som marknadsförs i samarbete med Procordia.
De nya Superflingorna i Paulúnsfamiljen är ett tillskott som finns i två olika smaker: Fullkornsdinkel med kanel och fullkornsdinkel med tranbär, båda fulla av fiber och helt utan tillsatt socker.
Grundtanken med alla Paulúns produkter är att hjälpa folk att må bra genom att erbjuda mat som är både god och nyttig. Fullkornsdinkel med kanel och fullkornsdinkel med tranbär är båda fulla av fiber och helt utan tillsatt socker.
– Vi väljer alltid naturliga råvaror med så bra näringsvärde som möjligt och vi sötar alltid våra produkter med frukt och bär istället för socker. Superflingorna är självklart tillsatsfria, säger Thomas Sjöberg Brand Manager för Paulúns.