deli_bacon_rosmarin_2010Nytt kycklingkoncept
Kronfågel meddelar att man utvecklat det nya konceptet ”Kronfågel DELi” som nu finns i kyldiskarna hos alla butikskedjor i Sverige. Kyld, svensk kyckling med naturliga smaker och råvaror, färdig för ugnen.

 

Kronfågels kartläggning om konsumenternas önskemål kring kyckling visar på några utmärkande trender och behov. Kronfågel har tagit fasta på dessa och skapat en produkt och ett nytt koncept för den svenska marknaden.
 
År 2009 åt svensken i genomsnitt 16 kilo kyckling vilket är en ökning med 11,7 procent på två år. Kronfågels nya koncept har utvecklats under en tid i nära kontakt med konsumenterna. Nu är det äntligen dags att lansera resultatet i form av kyld svensk kyckling med tre smaker.
 
– Dagens tidspressade konsumenter ställer allt högre krav på maten, men letar samtidigt efter genvägar både till vardags och vid festligare tillfällen, och därför är vi på Lantmännen Kronfågel mycket stolta över att kunna presentera dessa nya kycklingprodukter. Med Kronfågel DELi blir det enkelt att imponera i köket, säger Marie Håkansson, marknadschef för Lantmännen Kronfågel.