PRODUKTNYTT Färsking lanserar sina första produkter i 400 butiker
Företaget Healthy Heroes AB i Helsingborg meddelar att man släpper sina första produkter, granola i två olika smaker, i 400 butiker runt om landet. Produkterna marknadsförs under varumärket Färsking, som ursprungligen började som ett gymnasieprojekt.
– Vi blev provocerade av att så många produkter som vänder sig till unga innehåller massor av socker. Därför har vi skapat Färsking som är ett varumärke som är attraktivt för unga, samtidigt som produkterna är goda och nyttiga. Granolan utan tillsatt socker, sötningsmedel, eller andra tillsatser, är vår första produkt och vi är otroligt stolta över den. Nu fortsätter vi kampen för bättre mat genom att ta fram ytterligare produkter, säger vd Amanda Larsson, enligt ett pressmeddelande.
Healthy Heroes AB meddelar också att man söker fler investerare genom crowdfunding på plattformen Pepins.
– Vi inspireras av varumärken som Oatly, Ben & Jerrys och Food Pharmacy. Ungdomar kräver att varumärken har en själ och står för något bra. Vi vill ta det ett steg längre och utveckla våra nya produkter tillsammans med unga konsumenter. Vi tror att det är många som skulle tycka att det är roligt att vara med och äga en liten del av Färsking och vi har redan mött ett stort intresse, säger vice-vd Calle Rosengren, enligt ett pressmedelande
/FoodMonitor
Fakta (källa Färsking):
”Färskings granola finns i smakerna Äpple/Kanel och Blåbär/Jordgubb och säljs på ICA Maxi, ICA Kvantum, Willys, och Hemköp. Rekommenderat pris är cirka 42.90 kronor för 375 gram.”